Kystturen til Agersø

Lørdag den 13. okt. var der planlagt en kysttur til Agersø, der var tilmeldt 8 mand/kvinder, hvilken må siges er flot, når man ser på alle de gode tilbud der findes i klubben, men som altid er vejret af stor betydning når man skal ud og fiske på kysten, så ugen op til blev vejrudsigten studeret meget, for selv om det er på en ø hvor man kan flytte sig efter hvor der er læ, så har man jo nogle steder som man mener der er bedre at fiske på, og på Agersø er det man kalder Støvlen (fyret) og Helholm efter min mening ret gode.

Men da vi nåede til dagen var der 2 afbud, og en vind fra vest med en god styrke, så vi valgte at køre til lejrskolen og fiske derfra og ned mod havnen, her var der læ, så Uffe og undertegnede kunne prøve vores evner med fluestængerne, og Jan havde gang i bombarda med flue og Bente angreb havet med blink, Rico og Anders kom lidt senere og gik i gang med blink og rejer samt gummidyr, så man kan kun sige at fiskene fik mange chancer for tage for retterne og komme en tur på land, men desværre var der ikke nogen af os der mærkede eller så noget, og der var mange teorier, kunne det være alle de bundgarn der stod langs kysten eller var det turlederen, men vi blev dog enige om at vejret, var fint så vi nød dagen med fiskeri og hyggesnak i dejlig solskin i læ for en god kraftig vesten vind, og turlederen blev taget til nåde, så jeg har lovet at lave en ny tur til Agersø til foråret, så må vi håbe det går bedre til den tid, men jeg giver ikke fangstgaranti

Christian