Vi startede fra Hesnæs og begyndte fiskeriet ved den første stenodde. Herefter vandrede vi langs kysten. Det var lidt hårdt at gå på de mange sten, men ellers ok. Vi skulle finde en mulighed for at komme op i skoven via de stejle skrænter.

Vi ville bevæge os ud til Stubbehage. Passagen er meget nemmere, når vi går langs kanten oppe i skoven. Området er fyldt med gode standpladser, dog viste det sig, at havørrederne havde glemt det, men, når det bliver lidt lunere i vandet, vi der ske ting og sager her. Deltagerne var enige i det synspunkt, vores fangstresultat blev en hundestejle, der blev fightet behørigt.

Som lystfisker kammeraterne selv har bemærket, ligger der utrolig mange sten i vandet i vidt forskellige størrelser, kystlinien er omgivet af høje stejle lerskrænter med udhængende bøgetræer.

Vi kørte herefter ned til Grønsund stykket som vi kalder Næsgaard/skydebanen. Går man forbi dette område, kommer man til Abildvig feriekoloni. Fiskestrækningen er god til både spin og fluefiskeri. Fortsætter man videre langs kysten, kommer man til Skansen. Herefter videre mod øst til Hestehoved Fyr - fortsætter du videre langs kysten kommer du til Stubbehage og Hesnæs havn.

Vi mærkede ikke til flere fisk ved Næsgaard/skydebanen.

Slutresultatet blev for Christians vedkommende en hundestejle, to vættelys, en rullende havørred som røg af krogen, en efterfølger, for mit eget vedkommende blev det til en efterfølgende havørred som vendte inde på sandbunden, jeg fandt et pænt stykke rav, et søpindsvin og en kiselsvamp.

Det var et dejligt vejr, hvor solen også var til stede, hyggeligt og socialt kystfiskeri med svag nord østlig vind. Tak til deltagerne for deres opbakning.

De store naturoplevelser ligger om hjørnet og venter på os.

Med lystfisker hilsen

Korsør lystfiskerforening