RM 2014

Vi mødtes kl. 04.45 på Bilkas P-plads’ for at køre samlet til Helsingør Nordhavn hvor der var indskrivning kl. 07.00. og udlevering af kuverten med de pladser, som var tildelt os på m/s Arresø og m/s Findus. Vores egen interne lodtrækning blev at Kurt Th. / Johnny Ottenfeldt skulle med m/s Arresø. Hans H Hansen og undertegnede skulle med m/s Findus, med lidt forsinkelse kom alle ombord. Det første drev blev lige ved Kronborg pynten, hvor der skulle fiskes efter hornfisk. Hvor det hurtigt viste sig at de glimmerede med deres fravær, der blev ikke taget en eneste hornfisk. Der blev hurtigt rigget om til bundforfang så jagten kunne begynde på de flade som til gengæld var på deres plads, hurtigt kom der Isinger og Rødspætter ombord, skrubberne var der noget længer imellem, en enkel i ny og næ kom ombord. Torske / Sej pladserne skulle også prøves, her var lykken med undertegnede med en Torsk på 3.2 kg som blev RM største, der kom mange Sej ombord, efter dette eventyr mente skipper, vi skulle prøve efter nogle Kuller og Hvilling så kursen blev sat ned mod Hven, her skulle chancerne være gode, det viste sig at holde stik, i første forsøg var der Kuller, hvor imod der ikke var så mange Hvillinger. På turen tilbage til Helsingør skulle Disken lige prøves af, der kom hurtigt mange flade ombord, nu var fisketiden opbrugt så kursen blev vendt mod Helsingør.

Vel ankommet til Nordhavnen, var det tid til at sidde og nyde resterne fra thermoen eller en kold øl/vand i det gode vejr, som vi havde haft det meste af dagen. Så var det tid til indvejning, med 20 arter og 22,8 kg fisk, var vi med i den gode ende, det viste sig at række til en 3 plads i RM, som kvalificerede os til DM.  Sammen lagt med de andre 3 Regioner blev vi placeret på en 7 plads. Som tidligere omtalt blev den største fisk fanget af undertegnede.

Mvh havudvalget

Bent Olsen